آموزش مدل سازی سقف وافل اینتل دک

آموزش مدل سازی سقف وافل اینتل دک در نوسا

آموزش طراحی سقف اینتل دک

۱- مقدمه:

نوشته حاضر سعی برا آن دارد حداقل های مورد نیاز در مدل سازی. تحلیل و طراحی سقف وافل اینتل دک را در اختیار مهندسین محاسب و کاربران خود قرار دهد. تلاش شده است مطالب با بهره گیری از ضوابط مندرج در مبحث نهم مقررات ملی ساختمان. (مرجع اصلی طراحی سازهای بتن آرمه) جمع آوری و مستند سازی گردد. مطالب در دو بخش مدل سازی در نرم افزار ETABS و مدل سازی در نرم افزار .) SAFE با فرض آشنایی کاربر با دو نرم افزار) ارائه شده است.

بدیهی است مطالب مذکور خالی از نقص نبوده و تیم مهندسی شرکت اینتل دک. بر آن است تا با بهره گیری از نقطه نظرات خوانندگان و محاسبین محترم. آخرین تغییرات احتمالی را در اختیار کاربران خود قرار دهد. بدیهی است تجربیات و نظرات ارزشمند کاربران سبب ارتقاء کیفی مطالب و عناوین پیشرو خواهد شد.

۲- آشنایی با سقف دال دو طرفه اینتل دک:

امروزه سقف‌های با باربری دوطرفه به دلیل مزایای فراوان مورد استقبال قرار گرفته و بکار گرفته می‌شوند. دلایلی چون کاهش ضخامت سقف نسبت به سایر سقف‌ها و به تبع افزایش ارتفاع مفید تمام شده. امکان افزایش دهانه ها و حذف ستون‌های میانی، حذف تیرهای آویزدار به خصوص در میانه پلان ساختمان. از جمله مزایای استفاده از سقف‌های با باربری دوطرفه است. سقف اینتل دک نیز در بحث باربری سقف‌ها در دسته سقف‌های با باربری دوطرفه (تیرچه‌های دو طرفه) است. که به آن آنها سقف وافل نیز اطلاق می شود.

شما می توانید PDF آموزش طراحی سقف اینتل دک را به صورت رایگان دانلود کنید:

, , , , , , , , , , , ,
اشتراک گذاری:

مایل به ثبت دیدگاه هستید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

واتس اپ شرکت نوسا