روغن قالب وافل * معرفی مزایا و ویژگی ها

روغن مناسب قالب وافل

با افزایش استفاده از سقف های دال وافلی، جزئیات نصب و بکارگیری این سقف ها بیشتر توجه پیمانکاران پروژه های ساختمانی را به خود جلب کرده است. استفاده از روغن برای قالب گذاری سقف وافل یکی از مهمترین مراحل اجرای کار است. استفاده از این چرب کننده سبب رهاسازی ساده تر قالب های وافل پس از خشک شدن بتن به کار رفته در سقف می شود. به همین خاطر استفاده از این متریال اهمیت بسیار زیادی دارد. در این زمینه باید به نکات استفاده از روغن قالب وافل و نوع و مدل این محصولات دقت داشته باشید.

چرا از روغن برای قالب بندی سقف وافل استفاده می شود؟

روغن قالب وافل مزایای بی شماری برای ساخت و احداث این سقف های ساختمانی به همراه دارد. چرب کننده های به کار رفته در این سقف ها شامل گازوئیل، روغن های سوخته و… می شوند. سهولت در جداسازی قالب از سقف یکی از مهمترین دلایل استفاده از این مواد چرب کننده به شمار می رود. البته این مسئله معایبی نیز به همراه دارد. در صورتی که از روغن نامرغوب برای ساخت سقف وافل استفاده شود، ظاهر بتن پس از اتمام کار چندان مطلوب نخواهد شد.

این روغن ها سطح نازکی از چربی را در میان بتن و قالب به وجود می آورند که این لایه در پایان کار خاصیت دافع آب دارد. این ویژگی از چسبیدن قالب به بتن جلوگیری می کند. استفاده از این روغن ها از استهلاک قالب ها در حین جداسازی نیز پیشگیری می کند. در واقع در دفعات اولیه استفاده از قالب ها به کار بردن روغن ضرورتی ندارد. اما در دفعات بعدی که سطح قالب ها استحکام اولیه را ندارد، استفاده از روغن مهم است.

مطلب پیشنهادی: هزینه قیمت دستمزد اجرای سقف وافل ۱۴۰۲

نکات مربوط به روغن کاری در سقف وافل

برای استفاده از روغن قالب وافل باید به نکات و دستورالعمل های استفاده از این متریال نیز دقت داشته باشید. استفاده از روغن با شرایط و ویژگی های به خصوصی در ساختار سقف های وافلی انجام می شود. در صورتی که به این نکات دقت کنید، بهترین بهره وری را از مواد چرب به کار رفته در این سقف ها می برید. برخی از این نکات مهم را در ادامه بررسی می کنیم:

روغن مناسب قالب وافل

بررسی شکل قالب وافل برای روغن کاری

برای تعیین میزان روغن باید به شکل در قالب وافل دقت داشته باشید. دیواره ها و شیب و انحنای به کار رفته در قالب ها ساختار کلی آن ها را تشکیل می دهند. در صورتی که شیب و انحنای به کار رفته در قالب کمتر باشد، درگیری آن با بتن بیشتر خواهد شد. این ویژگی جداسازی قالب از بتن را دشوارتر می کند. به همین خاطر در این قالب ها از میزان چربی بیشتری استفاده می شود. به این ترتیب جداسازی آن ها ساده تر خواهد شد. در صورت عدم استفاده از روغن به اندازه در این نوع قالب ها، استهلاک آن افزایش پیدا می کند.

هر چه دیواره های قالب مورد نظر انحنای بیشتری داشته باشد، میزان روغن قالب وافل کاهش پیدا می کند. نیاز به روغن کاری در این قالب ها به دلیل جداسازی ساده تر قالب ها کمتر است. در واقع طراحی بهینه هر یک از این قالب ها سبب کاهش میزان روغن مورد نیاز و چرب کننده های قالب می شود. بهتر است این قالب ها را به اندازه برای پروژه های ساختمانی به کار ببرید. استاندارد استفاده از قالب های وافل، ۴ تا ۵ پروژه است.

مشاوره تلفنی اختصاصی

جهت دریافت مشاره و راهنمایی انتخاب مناسب ترین سقف برای اجرا با ما تماس بگیرید

استفاده از روغن مناسب

روغن قالب وافل باید نوع و مدل به خصوصی داشته باشید. در نظر گرفتن نوع و مدل روغن به کار رفته در قالب های وافل برای رعایت استانداردهای ساخت و اجرای سقف وافل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در حال حاضر استفاده از روغن سوخته در ساخت و راه اندازی سقف در برخی از ساختمان های غیر استاندارد رواج دارد. اما در واقع استاندارد بودن روغن قالب وافل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

توصیه می شود برای نماهای اکسپوز سقف وافل ساختمانی حتما از روغن های پایه آب استفاده کنید. در صورتی که نمای این سازه های سقفی برای شما اهمیت دارد، هرگز از روغن های سوخته استفاده نکنید. این روغن ها ظاهر کار را نازیبا کرده و سبب تیره شدن بتن مورد استفاده می شوند. روغن های پایه آب با ویژگی ها و مشخصه های مهمی شناخته شده و در دنیای صنعت در مدل های مختلفی ارائه می شوند.

مطلب پیشنهادی: محاسبه میزان بتن مصرفی در سقف وافل

ویژگی های روغن قالب وافل

برای انتخاب بهترین روغن برای چرب کردن قالب های سقف وافل باید به ویژگی های این محصولات دقت داشته باشید. برخی از مهمترین مشخصه های روغن های قالب وافل را در زیر مشاهده می کنید:

  1. این روغن ها یکی از زیر مجموعه های امولسیون ها به شمار می روند که کارایی قابل توجهی در عرصه های صنعتی دارند.
  2. این روغن ها خاصیت انحلال در آب ندارند و همین ویژگی کیفیت استفاده از آن ها را در ساخت و راه اندازی سقف وافل افزایش می دهد.
  3. عدم تشکیل حباب بر سطح آن ها نیز از ویژگی های مهم روغن های استاندارد وافل به شمار می رود. با وجود این ویژگی استفاده از این روغن ها برای اکسپوز سقف های وافل افزایش می یابد.
  4. پیشگیری از چسبندگی سطوح بتنی نیز از مهمترین قابلیت های این مواد چرب کننده به شمار می رود.

روغن مناسب قالب وافل

مزایای استفاده از روغن برای قالب وافل

روغن مناسب برای قالب وافل مزیت های قابل توجهی برای استفاده در پروژه های ساختمانی دارد. با به کار بردن آن ها برای جداسازی قالب ها از سطح کار نیازی به ضربه زدن نخواهید داشت. به این ترتیب در وقت و زمان شما برای اجرا در انواع قالب وافل صرفه جویی می شود. عدم نیاز به پاکسازی بتن پس از اجرا نیز از مزایای استفاده از این محصولات به شمار می رود. با وجود این محصولات عمر قالب های شما افزایش پیدا کرده و در هزینه های ساخت و ساز صرفه جویی خواهد شد.

همچنین با وجود انواع روغن در قالب وافل، تمیز کردن قالب های شما نیز ساده تر می شود و این مسئله سبب بهره وری بیشتر از این محصولات خواهد شد. با وجود این محصولات عبور حباب های هوا نیز ساده تر خواهد شد. این مجموعه دلایل سبب افزایش خرید و فروش این محصولات چرب کننده در عرصه های صنعتی شده است.

مطلب پیشنهادی: برای انتخاب پیمانکار سقف وافل به چه نکاتی باید توجه کرد؟

نحوه استفاده از روغن قالب وافل

برای استفاده از این محصولات باید هر یک لیتر روغن را با یک لیتر آب ترکیب کنید. این میزان برای پوشش دهی سطوح با ابعاد ۵ الی ۱۰ متر مربع به کار می رود. میزان پوشش دهی این مواد بسته به نوع قالب مورد استفاده و جنس آن تغییر می کند. در صورتی که از قالب های پلاستیکی برای ساخت سقف های وافل استفاده می کنید، میزان روغن مورد استفاده شما کاهش می یابد.

مشاوره تلفنی اختصاصی

جهت دریافت مشاره و راهنمایی انتخاب مناسب ترین سقف برای اجرا با ما تماس بگیرید

جمع بندی

در این بخش در رابطه با مزایا و ویژگی های روغن قالب وافل اطلاعاتی را بررسی کردیم که به شما کمک می کنند استفاده بهتری از این متریال داشته باشید. این روغن ها ساخت و اجرای سقف های وافل را ساده تر می کند. با وجود آن ها برداشت قالب ها پس از خشک شدن بتن ساده تر شده و از تخریب قالب های مورد استفاده شما نیز پیشگیری خواهد شد. در بخش هایی از این مطلب در رابطه با مزایای استفاده از این روغن ها نیز اطلاعاتی را بررسی کردیم. این روغن ها انواع و دسته بندی های متفاوتی در دنیای صنعت دارند.

اشتراک گذاری:

مایل به ثبت دیدگاه هستید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

واتس اپ شرکت نوسا