هزینه قیمت دستمزد اجرای سقف وافل ۱۴۰۲

هزینه اجرای سقف وافل 1402

مزایا و فاکتورهای کمی و کیفی انواع سقف های وافل استفاده از این سازه های ساختمانی را در سال های اخیر بیشتر از پیش کرده است. این سقف ها از حیث زیبایی، هزینه های اجرایی و… در سطح بالاتری نسبت به سقف های قدیمی و سنتی در صنعت ساختمان سازی قرار می گیرند. شما می توانید از این سازه ها با هزینه و قیمت های به صرفه تری استفاده کنید. هزینه و قیمت دستمزد اجرای سقف وافل ۱۴۰۲ بسته به عوامل مختلفی تعیین می شود که در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم.

بررسی هزینه های اجرای سقف وافل

برای تعیین هزینه اجرای سقف وافل ۱۴۰۲، باید حتما نرخ هایی که در مراحل اجرا صرف راه اندازی این سازه ها می شوند، دقت داشته باشید. هزینه کلی اجرای سقف وافل با در نظر گرفتن قیمت خرید مصالح، دستمزد کارکنان و… هزینه های مربوط به اجرای این سازه های سقفی نیز مشخص خواهد شد. انواع سازه های وافل، نوعی سقف مشبک هستند که اجرای آن ها از راه اندازی در سقف وافل دو طرفه کم هزینه تر است. هزینه های اجرای این سقف اغلب با سازه های مشابهی مانند کوبیاکس، یوبوت یا تیرچه بلوک مقایسه می شود.

قیمت دستمزد اجرای سقف وافل از سقف های مشابه بسیار کمتر است. اجرای آن ها در کمترین زمان ممکن انجام می پذیرد. در ساختار این سقف ها از میلگردهای تقویتی استفاده نمی شود. در این زمینه نیاز به اتصال به تیرها نیز وجود ندارد و این مسئله نرخ اجرا در سقف وافل را کاهش می دهد. استفاده از سقف وافل یک طرفه به جای سقف های تیرچه بلوک قدیمی نیز به صرفه تر خواهد بود. به همین ترتیب دستمزد اجرای سقف تیرچه بلوک کاهش می یابد. در حالت کلی می توان گفت قیمت اجرای سقف وافل به عواملی همچون بتن مصرفی، تعداد میلگردها، نوع قالب هایی که بکار گرفته شده، بستگی دارد.

مطلب پیشنهادی: سقف وافل یک طرفه چیست؟

دلیل کاهش هزینه اجرای سقف وافل

هزینه اجرای سقف وافل ۱۴۰۲ با نوساناتی همراه بوده و قیمت آن نسبت به گذشته کمی بیشتر شده است. با این وجود، هزینه اجرای این سقف ها همواره کمتر از سایر سازه های سقفی است. دلایل مختلفی سبب کاهش هزینه ها و قیمت دستمزد اجرای سقف وافل شده اند که برخی از آن ها را در زیر مشاهده می کنید:

  1. استفاده از بتن کمتر یکی از مهمترین دلایل کاهش هزینه های اجرایی این سازه ها است. با کاهش استفاده از مصالح در ساخت و راه اندازی این سازه ها، هزینه های اجرای آن ها نیز کاهش می یابند. این در حالی است که در سایر سقف های ساختمانی از حجم انبوهی از بتن استفاده می شود.
  2. میزان فولاد مورد استفاده در اجرای این سازه ها نیز بسیار محدود است و کمتر از سایر سقف ها برآورد می شود. به این ترتیب قیمت اجرای سقف وافل نیز به همین نسبت کاهش پیدا می کند.
  3. عدم نیاز به روان کننده در سقف برای استفاده از بتن در سقف های وافل نیز هزینه های مربوطه را به شدت کاهش می دهد. این در حالی است که در سازه های مشابه استفاده از روان کننده امری ناگزیر است و برای اجرای صولی سقف اهمیت دارد.
  4. عدم نیاز به پلای وود سقف در اجرای سقف وافل نیز سبب کاهش نرخ می شود. این موارد هزینه اجرای این سازه ها را به شدت کاهش می دهند. همچنین قیمت اجرای سقف وافل با مصالح نیز کاهش خواهد یافت.
  5. کاهش حجم آرماتوربندی در سازه های وافل نیز یکی از دلایل کاهش هزینه های مربوط به اجرای آن به شمار می رود. این موارد هزینه اجرای این سازه های سقفی را تا ۲۰ درصد کمتر از سبقف های یوبوت می کند.

دلیل کاهش هزینه اجرای سقف وافل

 عوامل موثر در قیمت قالب وافل

عوامل بسیاری وجود دارند که در قیمت در قالب وافل تاثیر گذارند. در این بخش به آن ها می پردازیم. یکی از آنها جنس مواد اولیه است که تاثیر مستقیمی بر قیمت نهایی دارد زیرا ممکن است آن با افزایش قیمت دلار تغییر کند.

در نظر گرفتن وزن قالب نیز بی تاثیر نیست. این مورد با توجه به نوع تیغه بندی و ضخامت پوسته قالب تولید می‌شود.  در کنار وزن، انتخاب سایز مناسب قالب وافل نیز در ساخت سازه های ساختمانی تاثیر بیشماری دارد. در نتیجه می توان گفت یکی از عوامل مهم در قیمت نهایی محصول، هزینه ‌های تولید است که براساس سایز قالب و نیاز مشتری متفاوت در نظر گرفته می شود. با این شدت که هرچقدر سایز قالب وافل بیشتر باشد، هزینه تولید آن نیز بیشتر خواهد بود.

سرعت بالا و سهولت اجرای سقف وافل

هزینه اجرای سقف وافل ۱۴۰۲ به نسبت سختی کار برای اجرای هر یک از این سازه های سقفی برآورد می شود. سرعت بالای اجرای هر یک از این سازه های سقفی نیز هزینه اجرا را به شدت کاهش می دهد. به این ترتیب نیروی کار کمتری برای اجرای این سازه های سقفی فعالیت می کنند. به این ترتیب هزینه دستمزد آن ها نیز به شدت کاهش پیدا می کند. میزان جک و لوله به کار رفته در این سقف ها اجرای آن ها را ساده و سریع می کند.

مشاوره تلفنی اختصاصی

جهت دریافت مشاره و راهنمایی انتخاب مناسب ترین سقف برای اجرا با ما تماس بگیرید

عوامل موثر بر قیمت سقف وافل

در زمینه تعیین هزینه ها و قیمت دستمزد اجرای سقف وافل عوامل مربوط به تعیین این هزینه ها نیز مورد توجه قرار می گیرند. برخی از این فاکتورهای تاثیرگذار را در ادامه بررسی می کنیم:

تعداد طبقات ساختمان

هر چه تعداد طبقات ساختمان مورد نظر بیشتر باشد، سازه های  موجود در سقف وافل بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. با افزایش تعداد طبقات، دستمزد پیمانکاران پروژه و نیروی کار مورد نظر افزایش پیدا می کند. به علاوه هزینه های صرف شده در خصوص خرید تجهیزات و مصالح ساختمانی نیز در ساختمان های چند طبقه افزایش پیدا می کند. سرمایه گذاران برای اجرای ساخت و سازهای ساختمانی باید حتما به این فاکتورها توجه داشته باشند.

زیربنای ساختمان

زیربنای ساختمان مورد نظر و متراژ و مساحت محیط نیز ابعاد سازه های وافل را تحت تاثیر قرار داده و سبب افزایش و کاهش هزینه های اجرا می شود. در صورتی که زمان اجرای پروژه طولانی تر شود، بی شک هزینه های اجرای سقف نیز به شدت افزایش پیدا می کند. استفاده از قالب وافل به دلیل سرعت عمل بالا در اجرا هزینه ها را به حداقل می رسانند.

ارتفاع سقف وافل

برای برآورد هزینه های اجرای سقف وافل، باید به ارتفاع سازه های مورد نظر در محل اجرا نیز دقت داشته باشید. با افزایش ارتفاع ساختمان حجم تجهیزات به کار رفته نیز به شدت بیشتر می شود. در این زمینه زیرسازی کار با استفاده از جک انجام می گیرد. به همین خاطر ارتفاع سقف مورد نظر یک فاکتور تاثیرگذار در تعیین هزینه ها به شمار می رود. در صورت افزایش ارتفاع نیاز به نصب داربست بیشتر و سایر تجهیزات کمکی افزایش پیدا می کند و این مسئله هزینه اجرای سقف را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

عوامل موثر بر قیمت سقف وافل

محل اجرای سقف

بری تعیین هزینه اجرای سقف وافل ۱۴۰۲، بررسی محل اجرای سازه های سقفی نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اجرای سقف های مشبک وافل در خارج و داخل شهر با نرخ های متفاوتی انجام می شود. بعد مسافت همیشه یک اصل تاثیرگذار برای پیمانکاران پروژه به شمار می رود و قیمت ها را کاهش و افزایش می دهد.

نکات قیمت گذاری سقف وافل

به جز موارد نام برده شده، فاکتورهای ریز و درشت دیگری هم بر قیمت نهایی اجرای سقف وافل waffle slab cost تاثیرگذار خواهد بود. از میان آن ها می توان به هزینه های مربوط به نیروی کار اشاره کرد. استفاده از نیروی کار بومی با وجود مزایای قانونی که دارد، اغلب هزینه اجرای سقف را بیشتر می کند. در این میان هزینه های خرید تجهیزات نیز قیمت کار را تحت تاثیر قرار می دهد. تجهیزات به کار رفته در این سقف ها درجه بندی کیفی به خصوصی دارند که قیمت هر یک از آن ها با هم متفاوت است.

مطلب پیشنهادی: فاصله ستون ها در سقف وافل چه مقدار است؟

نتیجه گیری

در این بخش در رابطه با فاکتورهای تاثیرگذار بر هزینه و قیمت اجرای سقف های وافل اطلاعاتی را بررسی کردیم. این سازه ها انواع و دسته بندی های مختلفی دارند که هر یک با قیمت به خصوصی اجرا می شوند. شما می توانید هر یک را بسته به شرایط ساختمان خود انتخاب کرده و خدمات اجرای آن ها را سفارش دهید. خدمات اجرای سقف های وافل زیر نظر افراد متبحر و حرفه ای انجام می گیرد. توصیه می شود از مراکز معتبر و باتجربه این خدمات را دریافت کنید. به این ترتیب کیفیت و استحکام سقف شما پس از اجرا تضمین می شود.

مشاوره تلفنی اختصاصی

جهت دریافت مشاره و راهنمایی انتخاب مناسب ترین سقف برای اجرا با ما تماس بگیرید

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ها

۸ دیدگاه‌ها

مایل به ثبت دیدگاه هستید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

واتس اپ شرکت نوسا